Thursday 25 October 2007

Back to kindergarten days | De volta à minha Quinta Florida





There are some images I remember from kindergarten. Some of them remain with me as if they happened just yesterday... So this is something I remember doing there. It´s a very easy technique and probably the precursor to the airbrush or today´s ink spray: you put a little bit of ink on a spoon and then you spray it to the paper with the help of a tooth brush.

I decided to use some simple shapes: a tree branch and a bird. I had to cut masks twice because the first round ended up to be too thin to get a good image with those tiny ink blotches. I learnt by doing it that it is recommended to have a minimum amount of ink on the spoon, so that you don´t get big, splashy blotches.

It´s fun to use different colors on a shape: "spray" your first color, allow it to dry, and then apply your second color.

What do you think of it? Let me know if you have any fun kindergarten techniques to share. My niece will be visiting soon and I have to keep her busy! (and improve my collection of her drawings, of course!)


*


Esta técnica de pintura vem dos tempos da Quinta Florida, o meu jardim de infância. Não faço ideia de quem a terá inventado e não me lembro exactamente do tipo de tinta que era usada no processo. Mas lembro-me claramente de uma colher com tinta e uma escova de dentes que salpicava a tinta para o papel.

Fiz umas máscaras simples: uma em forma de ramo de árvore e outra em forma de passarito. As máscaras têm de ser bastante abertas, ou seja, não vale a pena enveredar por um desenho demasiado elaborado porque depois os pontinhos de tinta não conseguem ter a definição necessária para os detalhes.

Mesmo assim, é uma técnica muito fácil que pode dar resultados muito interessantes. Por exemplo, pode-se aplicar duas cores uma em cima da outra, desde que se deixe a primeira secar por completo.

Se alguém se lembrar de outras técnicas dos tempos do Jardim de Infância, partilhem-nas, por favor! É que a minha sobrinha está quase a chegar e tenho de a manter ocupada... já para não falar de que quero ampliar a minha galeria de desenhos dela!

No comments: