Tuesday 6 May 2008

La mirada que pinta II


I´m so happy about the paiting workshop I´m visiting every monday that yesterday I couldn´t help myself but feel disappointed I couldn´t go. These are some images from last week´s work. During April we had to paint quick poses: two ten-minute poses followed by three eight-minute poses.

Recording these works is helping me keeping track of how I´m evolving: from fear of getting the proportions wrong I´m slowly liberating myself from my own claws and insecurities.

One funny and probably not coincidental thing happened the other day: I had visited my osteopath in the morning, who worked thoroughly on my neck. I sat up in a sleepy daze as he explained that we had worked on ancient anguishes as he pressed my neck on different points and that I would be feeling lighter.

The same afternoon I had painting workshop and I felt freer and less pressured about doing it "perfectly".

Browsing the collection of photos of work from the workshop, can anyone guess which day it was?


*

Foi com pena que ontem não compareci ao workshop de pintura de modelo vivo que frequento actualmente, na Asociación de Amigos (del Museo Nacional de Bellas Artes de Buenos Aires). Estas aulas têm constituído um espaço de expressão e de libertação de mim própria e dos meus medos. Aquele medo constante de não se fazer o desenho "perfeito", sabem? Pois é, o tal que paralisa...

A propósito desta "liberdade", uma segunda-feira ocorreu uma coisa muito curiosa: de manhã fui ao osteopata tratar o meu pescoço, zona onde ele interveio com bastante entusiasmo. Quando me levantei da marquesa, tonta e ensonada pelo tratamento, explicou-me que tínhamos estado a trabalhar "angústias antigas" e que me iria sentir mais leve e, de forma geral, melhor.

Nesse mesmo dia, tive mais uma aula de pintura e senti que o meu traço se libertava e que o manto de medo de "não fazer bem" me caía pelas costas até ao chão e me deixava mais leve para pintar.

Olhando a colecção das imagens das várias segundas-feiras, alguém descobre em que dia foi?

No comments: