Wednesday 6 February 2008

My knitting fever produced some fruits | Onde se vê o primeiro fruto da febre do tricot





Inspite of the hot weather we´re having, I managed to finish (and photograph!!) my very own version of Pepperknit´s Bainbridge Scarf.

I had a huge amount of work due on Monday morning, so I spent the rest of the day working on something that would both relax me and give me the pleasure of finishing something. Here it is!

It´s Pepperknit´s Bainbridge Scarf, knit with unknown yarn and needles marked 7.

Plus: I´m happy to have joined Ravelry, of course, and Ravelry´s groups "Tuga´s knitters" and "Artesanas Argentinas". I really need some on-hands advice and instructions, I think!


*

Apesar do tempo quente, consegui terminar (e fotografar!!) o meu primeiro cachecol do meu novo período de "tricotadeira". Aprendi em menina, depois deixei para outra altura e, agora, voltei a tricotar.

Baseia-se no modelo "Bainbridge Scarf", que se encontra no blog Pepperknit. Não sei que linha usei, mas as agulhas são 7. Claro que o modelo sofreu diversas modificações, sobretudo pela minha ignorância.

Para finalizar: aderi ao Ravelry e juntei-me a dois grupos, o "Tuga´s knitting" e o "Artesanas Argentinas". Estou a precisar de instruções dadas presencialmente, o que, infelizmente, a minha professora predilecta não pode fazer.

No comments: