Wednesday 26 March 2008

On my desk


I realised today that apart from "on my desk" posts I haven´t been posting too much.

Well, it´s the usual reason: I´ve been working hard for a project for a group of architects here in Buenos Aires and at this point everything is under a secrecy blanket. It´s due for next week, so then i´ll be freer to do more illustration and those little papercuts I´m already missing by now.

At the same time, i´m enjoying hanging out with my parents. We flew to Ushuaia and it was great. Now they´re visiting the glaciers in Calafate, which I´ve been to in December.

I must say that the services provided to tourists in Argentina are not ideal, sometimes they´re even very far from it, but the landscape is so gorgeous that it´s totally worth to ignore everything else and come here (some photos on my other blog).

On another topic, I´m working on (sewing, hand-sewing: a labour of patience) a little something for my niece (for my parents to take when they fly back to Portugal next Sunday). It´s on my desk, on Wednesday.

See more desks here.


*

Tenho estado bastante ausente e, à parte as minhas incursões às quartas-feiras com a rubrica "on my desk", não tenho estado muito presente aqui no blog.

As razões, já se sabe, são quase sempre as mesmas: visitas queridas e muito trabalho, daquele que não se pode mostrar, daquele de que não se pode falar porque é segredo. Ainda por cima, é um concurso e poderia estragar a vida a muita gente se falasse nisso...

A viagem a Ushuaia foi linda, linda. Os meus pais continuaram para Calafate, para verem os glaciares. Como eu e o Paulo já os visitámos em Dezembro (fotos no outro blog), voltámos logo para Buenos Aires.

Ai, o pior de um fim-de-semana prolongado é sempre o que acontece a seguir, que é encontrar a caixa de correio atafulhada e a pilha de trabalho acumulado na mesma proporção para desbastar.

Enfim, sobre a minha mesa de trabalho estão as coisas do costume, mais um pequenino presentinho que estou a costurar (à mão, eu seja santa!) para a minha sobrinha querida. É segredo, também... (imaginar aqui um sorrisinho a piscar o olho.)

Para verem outras mesas de trabalho, visitem o kootoyoo.

2 comments:

Unknown said...

Espero ver mas de tus dibujos pronto, cuando hagas el grupo de tejedoras avisame q voy y les saco fotos y les cebo mate, porque para tejer soy pesima, me falta paciencia.

Anonymous said...

:D estou estou... está enorme!!! mas vai levar umas tesouradas brevemente ;))

beijos.